Diensten

Startersbegeleiding

Als starter ben je druk met het opzetten van je eigen bedrijf. Vol enthousiasme wil je zo snel mogelijk aan de slag. Goed financiële en fiscale begeleiding is daarbij onontbeerlijk. Want voor je het weet gebeuren er om financieel of fiscaal gebied dingen die, als je het van te voren had gewet, anders zou hebben gedaan.

Aksent Administratie heft jarenlange ervaring en wil deze graag ter beschikking stellen aan startende ondernemers. Graag zijn we je behulpzaam bij het opzetten van een begroting, financieel plan, inrichten van je administratie en ga zo maar door. Maak een afspraak voor een geheel gratis en vrijblijvend oriënterend gesprek.

Personeels- en salarisadministratie

De volledige personeels- en salarisadministratie kunt u aan ons uitbesteden. De verwerking gaat volledig digitaal. Zo worden de maandelijkse salarisspecificaties, nadat u deze heeft gefiatteerd, rechtstreeks naar de medewerkers gemaild. U ontvang de betaalgegevens en de aangifteloonheffingen. De loonjournaalpost wordt door ons meteen in de financiële administratie verwerkt. Daarnaast verzorgen wij de opgave voor het pensioenfonds, opstellen arbeidscontracten en bewaken wij de C.A.O. indiende van toepassing is.

Online boekhouden

Aksent Administratie biedt u de mogelijkheid om online zelf uw administratie te verzorgen. Indien gewenst kijken wij “over uw schouder” mee voor enige controle zodat u zeker weet dat uw administratie goed en correct wordt verwerkt en u de juiste fiscale aangiftes doet.

Jaarrekeningen

Een goede jaarrekening geeft inzage in de financiële positie van uw onderneming. Naast dat wij deze jaarlijks voor u opstellen en met u bespreken, heeft u via een app op uw telefoon of via het dashbord op uw desktop pc elk moment van de dag inzage in uw debiteuren en crediteuren en de financiële positie van uw onderneming. Actuele en goede informatie is voor u als ondernemer van essentieel belang.

Fiscaal en financieel advies

Naast het verzorgen van de administratie en doen van fiscale aangiftes komt u als ondernemer voor veel meer vragen te staan. Hoe zit het met de auto van de zaak en met de hoogte van de bijtelling? Welke kosten mag ik wel en welke mag ik niet aftrekken? Hoe pas ik investeringsaftrek toe? Hoe kan ik subsidie aanvragen voor mijn zonnepanelen? Zijn de kosten van mijn werkkamer aftrekbaar? Is een B.V. niet verstandiger? Zo maar een greep van zaken waar wij u graag van advies voorzien. Twee medewerkers zijn lid van het Register Belastingadviseurs zodat wij ook op fiscaal gebied de nodige adviezen kunnen geven.

Financiële administratie

Wij verzorgen graag de financiële administratie voor u. De aanlevering van uw facturen gaat digitaal. U stuurt uw facturen naar een speciaal daarvoor ingerichte mailbox, waarna wij de facturen verwerken in de financiële administratie. Voor de bankafschriften maken wij gebruik van een automatische bankkoppeling. Zo wordt het doen van uw administratie voor u wel heel eenvoudig. U hoeft alleen maar uw facturen te mailen en wij doen de rest.

Belastingaangiften

Problemen met de Belastingdienst, daar zit niemand op te wachten. Een correcte aangifte is dan ook van groot belang. Of het nu gaat over de aangifte Omzetbelasting, Inkomstenbelasting of Vennootschapsbelasting. Door een goede controle van uw administratie en de juiste fiscale kennis zorgen wij voor de juiste aangifte. Dat voorkomt problemen met de belastingdienst.